Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Centrum Kultury Gminy Jabłonna

Logo - Centrum Kultury Gminy Jabłonna

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Centrum Kultury Gminy Jabłonna (Piotrków Drugi 10, 23-114 Piotrków Drugi, tel: +48 81 561 30 21, email: centrumkultury@jablonna.lubelskie.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Centrum Kultury Gminy Jabłonna.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2020-11-20.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-11-26.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Izabela Giza, e-mail: centrumkultury@jablonna.lubelskie.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu +48 81 561 30 21. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niektóre dokumenty zeskanowane są w sposób uniemożliwiający odczytanie ich przy pomocy czytnika ekranu.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-26. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Informacje dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
1. Dane teleadresowe: Centrum Kultury Gminy Jabłonna Piotrków Dugi 10, 23-114 Piotrków Drugi, tel. 81 561 30 21, e-mail:centrumkultury@jablonna.lubelskie.pl, www.kultura.gminajablonna.pl, https://www.facebook.com/centrumkulturyjablonna
2. Link do strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej: http://ckgjablonna.bip.lubelskie.pl/
3. Narzędzia służące do kontaktu z Centrum Kultury Gminy Jabłonna: e-mail, telefon, Messenger, kontakt przez stronę internetową, kontakt osobisty, system smsowy,
4. Osoba odpowiedzialna za dostępność cyfrową strony: Izabela Giza, Monika Rulka
5. Kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową strony Centrum Kultury Gminy Jabłonna: tel. 81 561 30 21,e-mail: centrumkultury@jablonna.lubelskie.pl
6. Strona aktualizowana na bieżąco.
7. Centrum Kultury Gminy Jabłonna dołoży wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowej była na właściwym poziomie.
8. W menu „Centrum Kultury Gminy Jabłonna /Kontakt” zawarte są dane teleadresowe instytucji.
9. Informacja o sposobie dokonania oceny dostępności cyfrowej: w wyniku przeprowadzonej samooceny dostępności Centrum Kultury Gminy Jabłonna potwierdza, że strona internetowa Centrum Kultury Gminy Jabłonna jedynie częściowo jest zgodna z powyższą ustawą,
albowiem występują lub mogą wystąpić poniższe niezgodności lub wyłączenia. Mogą zdarzyć się sytuacje, że - pomimo starań redaktorów serwisu – pewne dokumenty opublikowane na stronie internetowej są niedostępne, ponieważ:
1) niektóre opublikowane dokumenty pochodzą z różnych źródeł;
2) niektóre opublikowane dokumenty są bardzo obszerne, a zostały wytworzone w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt;
3) niektóre opublikowane na stronie internetowej treści (artykuły, informacje, załączniki, grafiki, zdjęcia, fotografie) mogą okazać się niedostępne ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, albo pochodzą z różnych źródeł;
4) mogą pojawić się nieadekwatne tytuły alternatywne materiałów albo błędy w semantyce html, albo może wystąpić brak audiodeskrypcji oraz napisów dla materiałów video/multimedialnych, gdyż zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
5) niektóre materiały graficzne albo tekstowe, albo filmy nie mają w pełni dokładnych opisów albo prawidłowej hierarchii nagłówków, albo nie posiadają napisów dla osób głuchych.
Osoby odpowiedzialne za redagowanie i aktualizację strony internetowej będą starać się, aby treści umieszczane na stronie były dostępne cyfrowo dla jak najszerszego grona odbiorców serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów przeglądarki.

Informacja dotyczące dostępności cyfrowej:
1. Portal zgodny ze standardami WCAG 2.0 poziom AA. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 roku w w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, wszystkie strony internetowe od 01.06.2015 muszą spełniać standardy WCAG 2.0 poziom AA. Strony internetowe tworzone przez CONCEPT Intermedia od kilku lat posiadały funkcje ułatwiające dostęp do informacji osobom z niepełnosprawnościami. Spełnianie standardów WCAG 2.0 poziom AA przez naszą Platforme S@M zostało potwierdzone w niezależnym audycie dostępności wykonanym przez Spółdzielnię Socjalną AkcesLab. Przeprowadzony audyt zakończył się wydaniem Certyfikatu Dostępności dla PLATFORMY S@M.
2. Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab lub SHIFT+TAB.
3. Linki prowadzące do serwisów zewnętrznych w zdecydowanej większości otwierają się w nowym oknie. 
4. Portal został zaprojektowany zgodnie z wymaganiami kontrastu opisanym w Rozporządzeniu Rady Ministrów Krajowe Ramy Interoperacyjności z 12 kwietnia 2012 r.. Wszystkie elementy na stronie spełniają minimalne wymagania kontrastu koloru treści do tła. Powyższe Rozporządzenie ustaliło minimalny kontrast na poziomie 4,5:1.
5. Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych takich jak smartfony i tablety.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Informacje dotyczące dostępności architektonicznej obiektu Centrum Kultury Gminy Jabłonna
Główne aspekty:
1) budynek i jego pomieszczenia są częściowo przystosowane do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się (w pełni dostępny jest parter budynku) oraz osób ze szczególnymi potrzebami;
2) przy jednym wejściu od tyłu nie ma progów, które uniemożliwiałyby sprawny wjazd wózkiem inwalidzkim;
3) budynek główny Centrum Kultury Gminy Jabłonna posiada dwa wejścia; wejście po schodach na poziom parteru i pierwszego piętra; wejście od tyłu budynku z podjazdem dla wózków inwalidzkich na poziom parteru; budynek częściowo przystosowany jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową;
4) imprezy, wydarzenia i zajęcia organizowane są na parterze (sala widowiskowa ze sceną oraz poszczególne sale zajęciowe, które znajdują się na parterze i na pierwszym piętrze);
5) w budynku Centrum Kultury nie ma windy osobowej umożliwiającej wjazd na wszystkie poziomy budynku;
6) przy budynku są wydzielone miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych;
7) toaleta znajduje się na parterze w pobliżu wejścia głównego do budynku, jednak nie jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami;
8) do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
9) w budynku nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i audiodeskrypcji, w budynku nie ma obszarów kontroli;
10) w budynku w chwili obecnej nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Istnieje możliwość podstawowej komunikacji w języku migowym z pracownikiem. Czynione będą starania o zapewnienie usługi tłumacza języka migowego w ramach usługi podmiotu zewnętrznego lub osoby fizycznej, a także będą podejmowane kroki mające na celu doskonalenie dostępności architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

10. Informacje dodatkowe

Procedura wnioskowo-skargowa
Zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Żądanie powinno być zrealizowane niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie terminu jest niemożliwe, podmiot publiczny powinien niezwłocznie o tym powiadomić składającego żądanie, wraz ze wskazaniem kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku nieuwzględnienia żądania, o którym mowa wyżej, wnoszącemu żądanie przysługuje prawo wniesienia skargi na zasadach określonych przepisami w ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także prawo powiadomienia o tym fakcie Rzecznika Praw Obywatelskich pod adresem:

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich:
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Telefon (22) 55 17 700
e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
strona internetowa: https://www.rpo.gov.pl/